xelu.net
 
acció (10)
animació (pel·lícules) (14)
animació (sèries) (7)
aventures (5)
comèdia (16)
drama (36)
fantasia (8)
:: Alicia en el país de las (2 comentaris)
:: Donnie Darko (0 comentaris)
:: El ilusionista (1 comentaris)
:: El Increíble Hulk (0 comentaris)
:: El último gran mago (5 comentaris)
:: Iron Man (3 comentaris)
:: Stardust (16 comentaris)
:: The Fall, El Sueño de Ale (5 comentaris)
ciència ficció (9)
intriga (3)
juvenil (16)
musical (3)
romàntica (5)
sèries (23)
terror (1)
thriller (7)
 
top 10 visites cinema i tv
:: Harry Potter i l'Ordre del (138684 visites)
:: Pequeño Manhattan (137116 visites)
:: El sueño de Cassandra (124690 visites)
:: Las crónicas de Narnia: E (122900 visites)
:: Battlestar Galactica (118173 visites)
:: Up (118151 visites)
:: El caballero oscuro (117917 visites)
:: Wall·e (117787 visites)
:: Criatura Perfecta (117746 visites)
:: Stardust (117626 visites)
 
BitWorks - Disseny web, allotjament web (hosting), disseny gràfic, programació, bases de dades i venda de material informàtic
 
PARTICIPA A XELU.NET
xelu.net >> àgora 2.0 >> cinema i tv (163 sèries o pel·lícules disponibles) >> Stardust
àgora 2.0: cuina | jocs | llibres | música | cinema i tv | teatre | materials | rutes | qui és qui?

Stardust
 
25/11/2007
Autor/a de l'aportació:
Xevi Vilardell Bascompte
Aquesta pel·lícula/sèrie ha rebut 117626 visites
 
Stardust
actors
sinòpsis
opinió
enllaços
Afegir comentari afegir comentari
els vostres comentaris (16 comentaris)
novetats visionables
enllaços patrocinats
TÍTOL ORIGINAL:
Stardust
ANY:
2007
DIRECTOR:
Matthew Vaughn
Separador
actors
Claire Danes, Charlie Cox, Robert De Niro, Sienna Miller, Michelle Pfeiffer, Mark Strong, Ricky Gervais, Jason Flemyng, Peter O’Toole
sinòpsis
Em remeto a ocio joven per fer una mica de resum de l'argument:

Stardust empieza en el adormilado pueblecito de Muro, en la campiña inglesa, cuyo nombre viene del muro de piedra que ha mantenido a los habitantes del pueblo alejados de la amenaza que representa el universo paralelo y sobrenatural que está del otro lado. Pero el joven Tristán Thorne (Charlie Cox) hace una alocada promesa a la chica más bonita del pueblo (Sienna Miller) con la esperanza de ganarse su corazón: le traerá una estrella caída del cielo. Para mantener su promesa, Tristán deberá pasar al otro lado y entrar en el misterioso reino habitado por una magia sin fin y leyendas de las que pronto formará parte. En ese fantástico mundo conocido como Stormhold, Tristán descubre que la estrella no es lo que esperaba, sino una joven con mucho carácter (Claire Danes) herida en su caída cósmica. Además, se encuentra en grave peligro, acechada por fuerzas terribles, como los hijos del Rey (Peter O’Toole), unos jovencitos que la necesitan para hacerse con el trono, y una poderosa y cruel bruja (Michelle Pfeiffer) que desea usar a la estrella para conseguir la juventud y labelleza eternas. Tristán decide proteger a la estrella y llevarla a su amada al otro lado del muro. En su viaje, conocerá a un capitán pirata (Robert de Niro) y a un siniestro mercader (Ricky Gervais), entre otros personajes sorprendentes. Si consigue sobrevivir gracias a su inteligencia y a la fuerza de su nuevo amor, descubrirá el secreto de su verdadera identidad y que su destino va mucho más allá de lo que había soñado.

opinió
Jo és que avui he viscut una experiència cinematogràfica sense precedents i tinc ganes de comentar-la (a part de comentar la pel·lícula). Resulta que hem anat a uns cines de Cerdanyola que tenen unes sales com VIP. Total, que arribes i només hi ha unes 15 o 20 butaques, però quines butaques! Molt millor que estar al menjador de casa! Espai per tot arreu, botonets per apujar els peus, per reclinar el respatller... I per rematar-ho una pantalla gran però a la distància justa. Una experiència que si teniu oportunitat de gaudir-la, feu-ho ja que val la pena!

Però ara tocaria parlar de la pel·lícula, no? Aquesta és la segona part que ha aconseguit fer-me viure una tarda de cine rodona. La pel·lícula m'ha agradat molt, tot i que si li traiem l'embolcall d'història d'aventures, ens queda una història d'amor de lo més pastelosa. Però anem a pams.

La peli tenia bona pinta ja només veient el trailer. Però la veritat és que amb la delicadesa amb la que està filmada, el ritme que et manté atent durant el prop de dues hores que dura i la història que té aquell toc d'originalitat genial i de saber crear un univers completament nou per a l'espectador fa que la pel·lícula passi de la categoria d'entretinguda a imprescindible. Destaquem una interpretació excepcional de la bruixa Michelle Pfeiffer, unes sortides genials i fora de to de Robert de Niro en el seu paper de pirata gai i un sentiment apassionat de la declaració de Claire Danes a Charlie Cox (el Tristan protagonista). Destacar també els magnífics efectes especials i els viatges amb que ens regala la càmera, fent travellings impossibles i panoràmiques a vista d'ocell d'uns paissatges impressionants. Una història que alguns han comparat amb La princesa prometida però que al meu entendre li dóna 50 voltes en quan a argument i en lo ben rematada de la solució final. Si estessim parlant de vi diríem que és un vi rodó. En aquest cas, també penso que és una pel·lícula rodona, apte per a tots els públic i no només d'edat si no també de gustos cinematogràfics.
enllaços

No hi ha enllaços per a aquesta pel·lícula o sèrie.

Afegir comentari afegir comentari
COMENTARI:
SIGNATURA:
EMAIL: (si vols rebre actualitzacions dels nous comentaris)
   
   
 
   
 
els vostres comentaris (16 comentaris)
Autor/a del comentari: Xevi - Data: 18/11/2008

El problema és que avui en dia tenim el referent molt fresc d'en Harry Potter, la saga del qual jo si que trobo brutal. Llavors, si ens posem a comparar, passa el que passa...
Autor/a del comentari: Miki - Data: 18/11/2008

Em referia als llibres de Nàrnia, és clar
Autor/a del comentari: Miki - Data: 18/11/2008

A mi els llibres tampoc van agradar-me gaire. És una llàstima, perquè me'ls vaig comprar tots de cop (en un sol volum) i no vaig aconseguir passar de'l primer. Em sembla que no han aguantat gaire bé el pas del temps. També crec que s'han de posar les coses al seu context. Quan els van publicar la primera vegada, al 49, sí que devien de ser brutals. També és possible que llegits per un nen, la cosa sigui diferent. Faré la prova (d'aquí uns anyets) i provaré a llegir-li a la meva filla, a veure que li semblen a ella.
Autor/a del comentari: Xevi - Data: 18/11/2008

Jo també trobo curiós que una sèrie de llibres (i després pel·lícules) com els de Nàrnia tinguin l'èxit i el bombo i plataret que tenen. Després de llegir la saga Harry Potter vaig començar amb la de Nàrnia (m'havien dit que a Anglaterra són gairebé llibres de culte). Vaig trobar-los d'una simplicitat i d'una sosseria extrema (no em van agradar gens) i en canvi se'ls ha donat molt ressò ara que se n'han fet les pelis... Per altra banda, una peli que faci estar quieta a la Carme ha de ser una bona peli per força!
Autor/a del comentari: carme - Data: 17/11/2008

Doncs wola a tothom! sóc la Carme Bigas!
El dissabte despres de la mani, vaig parlar amb en Yarza i l'Alba perquè amb recumanesin una peli per mirar i els 2 amb van dir que mires Starduss. En obrir la porta del video club de lluny ja veig la caixa que diu STARDUST, aix`ja diu bona senyal, no haig de buscar epr enlloc que ja me la trobo el meu davant! Jo contenta amb la meva peli, i si us hag de dir que m'ha agradat molt, no m'agraden massa les pel·licules d'aventures, però aquesta es genial i sí la tornaria a veure, dura 2 hores, i la Carme ha pogut estar quieta miran la peli! i això no és fàcil amb mi! Fantastica peli!

Aviat aniré a veure alguna peli en aquest magnific cine, mini, i amb butaques per jugar i apretar botons!

fins aviat!
Autor/a del comentari: Alba - Data: 17/11/2008

Per començar, diré que aqeusta és la típica peli que m'encanta: aventures, personatges diferents, amor, fantasia, final feliç...
Però a més a més, aqeusta peli, està molt ben feta. Els actors són de qualitat i ho fan molt bé i la història, tot i que pugui semblar típica, té suc.

És una peli, que podria mirar i mirar i mirar i no cansar-me...

El que no entenc, és pq no ha tingut més ressò... si las crónicas de narnia i pelis semblants han tingut més protagonisme, pq aquesta no???

aquí ho deixo...

i la recomano a tothom!!!
Autor/a del comentari: Miki - Data: 28/11/2007

1- Jo no dic que no estigui ben feta ni què, fins i tot, no sigui impecable. Només dic que dir què a marcat una "fita" em sembla excessiu.

3 - Ok, properament, comentari de El Laberinto del Fauno. La tornaré a veure primer, però em fa ilu comentar-la.
Autor/a del comentari: Xevi - Data: 28/11/2007

1. Si que penso que crea un món nou, que la història és imaginativa i, amb el que estic més conveçut, és que té una posada en escena impecable. Els efectes especials són molt bons, els colors de la pel·lícula, la imatge i els travelings els trobo molt ben fets.

2. De compartimentar més o menys, si vols, en podem parlar.

3. M'agradaria que m'expliquessis què hi has trobat a El laberinto del Fauno, perquè jo la vaig trobar molt avorrida. Ni la història em va interessar ni els personatges.

4. Estem d'acord en un punt.

5. Les de Harry Potter també les trobo molt bones, el que passa que entenc que no sóc la persona més adequada o més parcial per dir-ne res, ja que en sóc un fan incondicional. Donada la meva falta de parcialitat m'abstindré. En quan a la pel·lícula Los Hermanos Grimm, tinc la sensació d'haver-la vist. Si és així, no em va marcar gaire ja que no la recordo. És lo que té: si no et marca no recordes les coses (el millor filtre). Finalment, he començat a llegir el llibre de Les llums del nord del qual fan la pel·lícula La brúixula daurada i haig de dir que en tinc tantes ganes com en Miki! Em sembla que em tornarà a agafar el síndrome Harry Potter!

Sembla que m'hagi agradat molt la peli, però és que és així. Reconeixo que part de la culpa la té el cine...
Autor/a del comentari: Miki - Data: 26/11/2007

Sí, volia posar calma a les aigües, però és què em provoques...

1. Home, una mica grandiloqüent sona... i exagerat... i què no és veritat, que hagi marcat una fita amb una història imaginativa, un món nou i una posada en escena impecable home.
2. Jo no compartimento tant el gènere fantàstic, no ho puc fer. Com a molt diria que algunes tendeixen més a la ciencia ficció i algunes altres a la fantasia, i tot i així podria discutir-se.
3. Què el "Laberinto del Fauno" no té interes és una opinió. A mi em va interesar molt tota l'estona, no em vaig haver d'esforçar gens per seguir-la de principi a final i la tornaria a veure ara mateix. A més, opino que ha marcat una fita amb una història imaginativa, un món nou i una posada en escena impecable (calla, a on he llegit això fa poc... ara no ho recordo). I a sobre té el millor dolent què he vist en anys.
4. Ok a separar l'animació. Jo no ho faig, però ok.
5. Aventures? Ok, doncs la 3 de Harry Potter (prisionero de Azkaban) m'agrada més que aquesta. La de "Los Hermanos Grimm" està per allà, també. I ara mateix no me'n surten més, però és clar... has restringit molt els criteris d'inclusió, així és difícil que sortin gaire pelis... jo tinc grans expectatives amb "La Brújula Dorada", sospito que les superarà a totes.

Sembla què no m'hagi agradat la peli, jolín, però insisteixo en que trobo què és molt bona
Autor/a del comentari: Xevi - Data: 26/11/2007

Aquest últim comentari m'ha sonat a anem a calmar les aigües, no? Penso realment que és difícil fer un ordre estricte de quines són les pel·lícules que m'han agradat més. En això estem d'acord. Però si que em puc ficar amb pel·lícules com El Laberinto del Fauno, que va d'una cabra sense cap interès que coneix a una nena que no se sap control·lar i no entén instruccions tan simples com no toquis això!. Altres pel·lícules com X-Men trobo que entrarien dins d'una categoria diferent que englobaria totes les de super herois. Pel que fa a les d'animació com El viaje de Chihiro les considero precisament una categoria a part. Per tant, i tornat al tema, si ens centrem amb les d'aventures (estil Piratas del Caribe, Harry Potter i similiars), crec i em refermo que Stardust ha marcat una fita amb una història imaginativa, un món nou i una posada en escena impecable!. Sona massa eloquent?
Autor/a del comentari: Miki - Data: 26/11/2007

Després de dir aquest seguit de pelis què m'han agradat m'he quedat pensant. La veritat, em sembla que tot això de "aquesta peli és millor que aquella altra" és una mica estèril. Al final el què importa és què totes elles estan molt bé. És difícil ser tan precís, com a mínim per a mi, com per raonar el perquè unes poden ser millors què les altres. No crec que hi hagi una sola resposta a aquestes coses.
Autor/a del comentari: Miki - Data: 26/11/2007

He de dir que no havia entés què diguessis la millor peli fantàstica "feta després" d'El Senyor, sino la millor peli després del Senyor en general. Però vaja, he estat reptat, així que diré pelis fantàstiques posteriors a les del Senyor dels Anells que m'agradin més que Stardust. He de dir també què és una llista estèril, en definitiva és totalment subjectiu. Què no dic que siguin millors, vaja, sino que a mi m'agraden més (i algunescrec que són millors, si) :

- El laberinto del Fauno
- X-Men 1 i 2
- Serenity
- Minority Report
- La primera de Matrix és anterior o posterior al Senyor dels Anells?
- Eternal Sunshine of the Spotless Mind (Olvídate de Mi)
- Children of Men
- V de Vendetta
- El Viaje de Chihiro
- Hellboy? No se, no n'estic segur.
- Harry Potter y el Prisionero de Azkaban

I no se, potser n'hi ha alguna altra.

Stardust no desmereix, què consti, es mereix un lloc entre aquestes.
Autor/a del comentari: Xevi - Data: 26/11/2007

Molt bé, segons tu no és la millor pel·lícula. Diga'ns, al teu criteri, quines pel·lícules d'aventures s'han fet després del Senyor dels anells que tinguin el caràcter rodó d'aquesta (i no val Piratas del Caribe, que la primera té un passe, però les dues següents la història no s'aguanta per enlloc!).
Autor/a del comentari: Miki - Data: 26/11/2007

En Xevi va dir

"Tot i així, continuo dient que em va agradar molt i que és potser la millor pel·lícula d'aventures després de El senyor dels anells."

I jo dic:

Ale tiu... ja et val...
Autor/a del comentari: Xevi - Data: 26/11/2007

Discrepo en quan a La Princesa prometida. El cas és que ens hi van portar de petits al cine (deviem fer 6è d'EGB aproximadament) i evidentment vam sortir tots del cine flipant. L'any passat vaig llegir-me el llibre, el qual ja no em va agradar del tot i vaig aprofitar per mirar la pel·lícula, la qual em va decepcionar força vistos els records que en tenia. Em segueixo refermant i penso que Stardust li dóna 50 voltes (per no dir 100) en història i en efectes especials (tot i que el que vam poder veure a Stardust era impossible de fer als anys 80. Hi ha pel·lícules que no perden amb el temps i que quan les tornes a veure ara són completament vigents. A mi m'ha passat amb E.T., amb Els Goonies, amb Gremlins... estic citant a l'Spilberg o vaig errat? Total, que hi ha pel·lícules que suporten molt més bé el pas del temps i penso que La Princesa prometida no és una d'elles.

Pel que fa als embolcalls, hi ha pel·lícules que es poden treure més o menys envolcalls abans d'arribar a l'escència. En aquesta, al principi tens l'excusa d'una història d'amor per fer una pel·lícula d'aventures, però la segona cosa té més pes que la primera. Però cap al final de la pel·lícula gairebé podríem dir que l'història d'amor passa a un primeríssim pla i que la pel·lícula d'aventures queda com una anècdota. Només cal recordar la frase soy tu madre que li engalta cap al final, que penses ale, només faltava això!. Tot i així, continuo dient que em va agradar molt i que és potser la millor pel·lícula d'aventures després de El senyor dels anells.
Autor/a del comentari: Miki - Data: 26/11/2007

Poc a afegir a la recenssió de'n Xevi. L'únic punt en el que discrepo és en posar-la per sobre de LA PRINCESA PROMETIDA. A mi em sembla que LA PRINCESA... és una peli més rodona, més emocionant i més consistent, amb personatges més interesants i què trasllada millor a la pantalla la sensació de conte d'aventures. Però vaja, vaig gaudir moltíssim d'Stardust.

En Xevi diu què si li treiem l'embolcall d'aventures és queda en una peli molt pastelosa... cony... clar... si ens posem a treure embolcalls... però és què en essència és una peli d'aventures... parlar d'embolcall em sembla una mica bèstia, si anem a això ens podem carregar qualsevol història, no? Al cine, teatre, literatura, etc l'embolcall és una part molt important de la història què ens expliquen. Tot i així el pastís i és, cert. I què? No només hi ha això i sent un conte el pastís n'és un ingredient important.

Miki dixit!


novetats visionables
Los juegos del hambre
Los juegos del hambre
La saga Crepúsculo: Amanecer - Part 1
La saga Crepúsculo: Amanecer - Part 1
Harry Potter y las Reliquias de la Muerte II
Harry Potter y las Reliquias de la Muerte II
Lost in Translation
Lost in Translation
Beautiful Girls
Beautiful Girls
La red social
La red social
Harry Potter y las Reliquias de la Muerte: Parte I
Harry Potter y las Reliquias de la Muerte: Parte I
Shrek, felices para siempre (Shrek 4)
Shrek, felices para siempre (Shrek 4)
Perdona si te llamo amor
Perdona si te llamo amor
Eclipse
Eclipse
   
 
(c) 2007-2024 logo xelu.net | Última actualització: 19/03/2024 | Facebook | Instagram BitWorks

Creative Commons License
Aquesta web i tots els seus continguts
estan sota una llicència Creative Commons.